Friday, June 14, 2013

layan novel "AKU BUKAN BILLY MILLIGAN"


Bila sekolah bermula, rasa nak cuti, bila cuti pulak tak taw nak buat apa... manusia x pernah puas hati kan..termasuk aku..heheh
mujur ada penyelamat kebosanan aku minggu nie ..LAYAN NOVEL...
tergerak hati nak pinjam novel di perpustakaan sekolah. 
Tengok tajuk rasa  macam nak gelak, ye lah..selalunya tajuk jiwang-jiwang, nie tajuk yang lain cikit..
bila tengok nama penulis yang nama sama dengan aku dan semestinya sangat POPULAR.., aku pasti sangat cerita nie sangat menarik  dan sesungguhnya tekaan aku tak salah.

novel ni aku bagi 5 bintang! best sangat,rasa nak ulang baca dan tak nak pulangkan lagi ke perpustakaan sekolah..hehee


Berbalik kepada novel nie, nama watak agak unik, heroin bernama LAURA , nama ala- ala mat saleh dan fizikalnya tidak mengambarkan dia gadis kampung yang pandai buat belacan! sangat baik hati, ikhlas dan selamba....

Heronya  iaitu ADAM pula digambarkan seoarng yang agak ego dengan kekayaan yang dimiliki  dan mempunyai hati beku...tapi orang kata kalu kena car, hati beku boleh cair dengan panahan cinta Laura..
 Nank tahu lebih lanjut, boleh  beli novel terbitan NB Kara nie... satu lagi ...pada mulanya aku pun xpernah dengar nama BILLY MILLIGAN nie, jadi aku pun google..ni hasil penyelaman aku di internet:

Billy Milligan atau nama sebenarnya William Stanley Milligan berasal dari Miami Beach Amerika Syarikat dilahirkan pada tahun 1955. Apabila ayah Billy yang bernama Johnny membunuh diri pada tahun 1959, ibu Billy, Dorothy membawa Billy dan adik-beradiknya ke Ohio. Kemudian pada tahun 1963 Dorothy berkahwin dengan Chalmer Milligan. Chalmer pernah dibicarakan dan disabitkan atas kesalahan mendera Billy.

Billy menjadi terkenal apabila kes jenayah yang melibatkannya dibicarakan di Mahkamah  Ohio dan diberi publisiti meluas olah pihak media massa. Dia didakwa di atas kesalahan merogol dan melakukan rompakan bersenjata. Semasa dalam proses penyediaan hujah pembelaan, dia telah di diagnosed mempunyai multiple personality disorder. Milligan mengaku dia mempunyai mental illness (insanity) dan dua personaliti dalam dirinya telah melakukan jenayah tanpa personaliti yang lain mengetahuinya. 

1 comment:

  1. Ada juga orang macam ni yea. ada dua orang dalam satu badan. Novel katakan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

GuaBlog.com