Sunday, August 15, 2010

YEAYH..DAPAT SIJIL..



Kursus pra perkahwinan.Itulah aktiviti aku pd hjg mggu ini.Aku dah dapat sijil yg penting dlam hdup ni,klau xde xleh kahwin.Ak n k lin,tergerak hati nk ambik kursus kahwin awal walaupun kwan2 lain x nak dftar ag.Aku dftar awal bukan sebab gatal nk kahwin (calon xde ag..heehee)..tp ak tkut di masa hadapan yuran naik n kot2 xde mse nk amik.Mjur juga aku amik di bulan puasa,yuran dia hanya rm 70 je sbb ditolak makanan dan minuman. Kita xthu kan ape yg berlaku di masa dpn.Senang ati bile dh amik awl ni tp aku xbgtaw family aku lagi,tkut kena kahwin awl..haahaa.

So time jd pelajar ni la nk amik peluang ,masa pon byk terluang,baik aku isi dengan menghadiri krsus ini.Kursus diadakan di bangunan e-learning UPSI pada 14,15 Ogos.Ustaz yg beri ceramah pon sume best2.Penerangan yg diberikan memang mantap!




para peserta kursus khusyuk dengar ceramah

Antara pengisian kursus yg boleh aku kongsikan adalah:

Hari pertama
1)aqidah islamiah
2)fiqh ibadah
3)perkahwinan dan prosedur
4)akhlak
5)hubungan dengan keluarga

Hari kedua
1)komunikasi
2)pengurusan stres,konflik dan kaunseling
3)pengurusan kesihatan
4)pengurusan kewangan dan masa
5)pembubaran perkahwinan


antara kandungan ceramah yang disampaikan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

GuaBlog.com