Wednesday, May 25, 2011

kelam kabut or kalut ribut?

Mesti korang confius bace tajuk tu kan...kelam kabut or kalut ribut...kalau dalam bahasa Kelantan, kelam kabut kami panggil " kalut ribut" sebab macam ribut kita buat kerja kalau sudah berada dalam keadaan kelam kabut. Orang lain kelam kalut get ready untuk interview,
ak pula kelam kabut dengan kerja aku.

Pagi tadi aku temankan pelajar sekolah aku, Faika kerana die dapat temuduga pendidikan di UPSI. So seawal pukul 6.00 pagi sepupu Faika dan ayahnya dtg amik aku n Eja di kuaters.
Kebetulan aku mmg nak ke UPSI sebab nak settle borang claim praktikum.Kira buat kerja serampang dua mata la nie.

Seronok tengok adik2 nak interview...ade mcm2 ragam..tapi pakaian diorang mmg tip top r..
smart,kemas..almaklumlah, first impression amat penting dlm temuduga nanti. Ada yang dtg dr jauh dan bermalam di situ dan ada juga yang tersesat.Normallah sebab tak pernah datang sini.Nasib baik Faika dtg dgn aku, aku dah pro dgn bangunan d UPSI ni..hehee.

Sambil tunggu Faika interview, ak amik peluang jln2 di kampus. Dah lama tinggalkan UPSI( BARU 3 BULAN..HEHEE), rindu membuak-buak..hohoho



kampus baru hampir siap.bangunan ni berhampiran kolej kediaman aku dahulu,Kolej Aminuddin Baki

Pembinaan kampus baru giat dijalankan.Amik gambar dri kereta nampak blur sedikit.

Yang paling jelas, ada masjid baru.dulu masa ak hbs belajar, xnampak lagi masjidnya.alhamdulillah, dah hampir siap.


Muka penat ni..duk asyik keliling kampus.jalan kaki pulak tu.hohoho


Eja sempat lagi posing dpn pintu utama.Lagipun xde orang pun, semua pljr cuti.


Pintu Timur UPSI



Signboard ke tempat temuduga. senang nk cari



Tadahan Utara, tempat temuduga dijalankan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

GuaBlog.com