Sunday, February 3, 2013

ape kes kena tanam pokok hari ahad nie?

Apa kes nie pagi2 hujung minggu kena bangun nie? ?
kwn aku pagi2 dh ketuk pintu bilik buat kecoh.
 xphm ke hjg mggu nie je ak nk rehat kejap..
 Tapi nk buat cmne, kena la bgn jgk sebab pg ni kena pergi TANAM POKOK  di sekolah.
hari Jumaat lepas dh dapat surat arahan untuk datang sekolah..suruh bawak alatan menanam lagi tuh.


Pagi Ahad yang ceria dimulakan dengan aktiviti yang sangat menarik kan...
Aku bila hari cuti macam ni mulalah payah nk bangun pagi.
Tapi gagahkan diri jugak sebab pukul 9.00 am semua kena berkumpul di sekolah.
para pelajar pagi2 lagi datang bawak alatan untuk menanam pokok.
cikgu je masih lenggang kangkung bawak diri gan topi je..huhu..takut panas la konon...

Sekolah aku, SMK WARISAN PUTERI adalah sekolah terpilih untuk program ini , dengan mendapat tajaan pokok dari Pejabat Tanah Daerah Seremban dan Agro Bank Seremban.
Sebanyak hampir 120  anak pokok diberi.
Antaranya adalah POKOK RAMBUTAN, CEMPEDAK, LIMAU KASTURI DAN KELAPA PANDAN.
sedang menunggu anak pokok diagihkan


berpeluh-peluh nak menyiapkan lubang sedalam 2 kaki nie untuk tanam kelapa pandan


dahaga sangat selepas penat mencangkul (1 pokok je..ehhee)



Dua tiga tahun lagi bolehla kutip hasilnye..sekolah dalam dusun katakan..(tue pun kalau semua pokok tu hidup)..hehe

























2 comments:

  1. sekolah dalam dusun..huhu..nti bila dh berbuah blh mkn buah buahan tmpatan..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

GuaBlog.com