Monday, November 26, 2012

cinta budak sekolah lagi

lagu yang indah liriknya membuatkan diri terbuai-buai. aku cuba jadikan tajuk lagu pulak sebagai lirik atau lebih tepat lagi adalah sebuah cerita. cuma tajuk lagu ni bukan yang tgh hot skrg nie sebb ak merangka bait-bait  cerita ini semasa zaman persekolahan dulu, dalam awal tahun 2000.sekarang baru nak publish


CINTA REMAJA antara kita,
BUKAN CINTA BIASA siti,
tapi hanyalah cinta KHAYALAN,
dan takkan ia menjadi SEINDAH BIASA.

walaupun SENYUMAN RAGAMU,
membuatku TERKACAP TERLABIK,
ia sekadar mengundang ELERGI SEPI,
melenyapkan  SAAT BAHAGIA di JANUARI,
biarpun berkali kau kata
DAYANG SAYANG KAMU,
aku terus HAI-HAI BYE BYE.

bila kau menjadi SAMSENG,
ku BERHENTI BERHARAP,
kerna kau bukan MILIKKU lagi,
walaupun pada mulanya kau
WELCOME TO MY LIFE,
dan kau kata RELAKU PUJUK,
tapi akhirnya aku TIPAH TERTIPU.

KATAKANlah JANGAN PISAHKAN,
tapi HARUSKAH aku DEKAT PADAMU,
BILA RINDU bertandang lagi/
cinta kita dulu bagai CINTA DEWA DEWI,
penuh dengan BUNGA-BUNGA CINTA,
tapi I DON'T WANNA KNOW about THE REASON,
jadi WHERE IS THE LOVE?

di saat kau kata AMPUNKAN AKU.
ia BAGAIKAN SAKTI mengGOYANGkan aku,
ku terdengar PANGGILAN NUR KASIH,
DIA menjadikan aku INSAN TAQWA,
biarpun aku AWAN YANG TERPILU.

walau TANGISAN DALAM KERINDUAN bergema,
ia hanyalah CINTA SEORANG TEMAN,
tapi SAAT HILANG CINTAMU,
berakhirlah KISAH KAU DAN AKU.

sekarang kau TERHANGAT DI PASARAN,
kau BREAKING THE HABIT,
dan menjadi seorsng PERFECT lagi SLUMBER,
kerana SEMANGAT YANG HILANG
diPULANGKAN oleh misha omar.

ini kisah dari NAUGHTY GIRL,
yang berada IN THE SHADOW,
jadikanlah ia SUATU KENANGAN,
janganlah sampai CRAZY IN LOVE,
dan UCAPKANLAH ALHAMDULILLAH,
setelah NAZRAKU dibaca...

ade satu lagi ragam pelajar juga :
http://tysakura.blogspot.com/2012/11/ragam-dalam-kelas.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

GuaBlog.com